*

Tuesday 8 November 2016

kerajaan Malaysia untuk bayi yang baru lahir di bawah umur 3 setiap RM1,500! Syarat ... pergi! Ibu bapa mesti lihat!

Ramai yang tidak tahu Selangor, kanak-kanak yang baru lahir asal boleh memohon kepada neonatal Negeri Selangor Pelan Simpanan Kerajaan TAWAS disediakan. Jadi, jumlah TAWAS ini berapa banyak wang yang datang kepada ia yang baru lahir? Kerajaan Negeri Selangor dari keturunan Selangor rakyat Foundation (Yayasan Warisan Anak Selangor = YAWAS) daripada syarat-syarat adalah:
• terbuka hanya untuk Kanak-kanak Selangor mesti jika negeri ini selain daripada seorang warganegara kanak-kanak Malaysia kelahiran Selangor atau negeri salji di ibu bapa kanak-kanak itu dilahirkan atau telah menetap di Selangor selama lima tahun atau ibu bapa lebih 1974 1 Februari • lahir sebelum terbuka kepada semua kanak-kanak yang lahir di Selangor jika kanak-kanak mestilah warganegara Malaysia yang dilahirkan di Selangor dengan ibu bapa tidak dilahirkan di Kuala Lumpur, Selangor, tetapi menetap di sana lebih daripada lima tahun atau lebih • Selangor untuk membuka daerah-daerah sempadan bayi yang baru lahir kelahiran Jika kanak-kanak mestilah warganegara Malaysia sahaja: - ibu bapa ◦Negeri Sembilan ◦Perak ◦Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur ◦Pahang kanak-kanak mesti dilahirkan di kawasan-kawasan ini adalah tertakluk kepada Ketua Kampung atau Pengerusi Taman Perumahan membuktikan bahawa anda menetap di tempat (yang diperlukan untuk dicap Cop Pengesahan Mastautin)
Penting: Sesetengah aplikasi memerlukan semua bayi yang baru lahir perlu segera memohon 3 tahun, sama ada orang yang akan gagal. 1. Jika suatu permohonan atau meminta maklumat? Pada dasarnya anda boleh pergi ke pejabat Jabatan Pendaftaran Yawas Negara (JPN) permohonan dalam talian dan fail mail (ini adalah mudah, tetapi tidak digalakkan) Anggota Pejabat Negeri syarikat
2. Apakah dokumen yang diperlukan? Kanak-kanak dan anak-anak saya dilaporkan IC IC Salinan ibu bapa kanak-kanak itu salinan penjaga bayi yang baru lahir (jika diperlukan) bayi bersumpah salinan surat (jika perlu) untuk menyelesaikan bukti dicap (terpakai kepada syarat 2 & 3) (Semua dokumen dalam dua salinan) 3. terdapat Jabatan pendaftaran Negara boleh memohon? Gombak Shah Alam Kuala Selangor Kajang Petaling Jaya Klang Port Klang (JPN laman web Lihat maklumat lanjut)
4. Jadi, jika saya telah berjaya diluluskan pendaftaran, maka saya perlu lakukan? Dengan lokasi yang diluluskan secara formal, penjimatan YAWAS akan mengeluarkan pengisytiharan RM1500. Kali ini, ibu bapa perlu mengambil Sijil Kelahiran anak dan MyKid YAWAS untuk menjalankan syarikat itu untuk mendapatkan kenyataan simpanan.
5. masalah terlalu banyak, anda tidak boleh mendapatkannya? Panggil mereka dihantar kepada kita, kerana ia adalah jauh dari kawasan saya. Pada dasarnya anda boleh meminta kakitangan YAWAS, pada dasarnya ia boleh diposkan kepada anda, tetapi jika anda mahu cepat, maka ia mempunyai pintu sendiri sedikit. (Anda tahu apa yang saya maksudkan: RF) 6. perlu menunggu 18 tahun untuk mendapatkan, jadi jika sekiranya pergi, bagaimana? Yakinlah, jika tidak melihat atau buruk cis, boleh dikatakan TAWAS, mereka akan menghantar anda, ia kos hanya RM10. (Tidak pasti sama ada GST) Untuk maklumat lanjut, sila layari laman web rasmi: http://www.tawas.org.my/ http://pawas.yawas.my/ ibu bapa perlu menjaga kenyataan simpanan, kanak-kanak itu sekurang-kurangnya 18 maka anda boleh mendapatkan wang. Walaupun tidak satu jumlah yang besar, tetapi anda tidak mengambil benar-benar ada strategi! Di sekeliling anda di sana, bayi yang baru lahir? Ya kita perlu tergesa-gesa untuk ibu-ibu bapa-bapa BERKONGSI sedikit = D

No comments:

Post a Comment