*

Tuesday 8 November 2016

bil elektrik tidak datang? Sekarang anda boleh mengakses kuasa rakaman! Tiga ciri-ciri baru TNB tapak baru anda mesti tahu! Tidak lagi takut kepada beberapa kali bil elektrik lebih mahal!

Selepas beberapa bulan bil elektrik ribut, Tenaga Syarikat Negara (TNB) telah bermula pada Julai 2016 berubah perkhidmatan dalam taliannya, melancarkan laman web baru: https://www.mytnb.com.my

.

Sebuah perjalanan ke masa lalu perlu syarikat TNB atau kedai agensi untuk melengkapkan program ini, anda boleh dengan mudah mendapat akses sekarang! Dalam operasi mudah dan jelas, terdapat tiga fungsi utama yang anda tidak boleh tahu!
Pertama, jika anda belum mendaftar sebagai myTNB pengguna baru, kemudian ingat untuk mendaftar sebagai pengguna baru. Anda boleh klik Lihat Demo untuk mengetahui butir-butir pendaftaran. Selepas mendaftar, anda perlu menyertai keluarga dalam Urus akaun elektrik Akaun! Jika anda adalah penyewa, kemudian pilih Urus Akaun dan pilih akaun lain menambah akaun, anda juga boleh mempunyai maklumat terperinci mengenai bil elektrik. 
 
Tiga ciri-ciri baru TNB tapak baru: 1. Maklumat Penggunaan kuasa sistem baru menambah pengguna yang boleh mengetahui butir-butir penggunaan elektrik bulanan. Pengguna boleh melihat dengan jelas bahawa bilangan kegunaan sendiri elektrik dalam beberapa bulan, pengguna boleh menyemak maklumat mereka sebelum bil.2. automatik talian ciri pendaftaran  pada halaman baru juga telah memperkenalkan satu siri ciri-ciri dalam talian Permohonan automatik, termasuk aplikasi elektrik, menutup akaun, maklumat penyewa penggantian, dan lain-lain, fungsi-fungsi untuk kehidupan yang sibuk semua orang pasti satu perkara yang baik, ia adalah kerana kita tidak secara khusus pergi ke pejabat negara boleh beratur ia! 3. pemukul diri meter  Perkara yang paling penting adalah ciri baru ini Self Meter Reading (pemukul diri meter)! Ciri ini direka untuk pengguna elektrik rekod menerima 'bil anggaran' atau tidak bersetuju kerap. Jika anda bimbang tentang TNB Puan senonoh rakaman meter, atau tidak mempercayai bil anggaran dalam rekod meter, dan fungsi ini mungkin dapat memenuhi keperluan anda! 

Ciri ini membolehkan pelanggan untuk menyungkit / meter beliau sendiri, selepas merekodkan laman web ini dan isikan. Dalam mana-mana kes, fungsi ini hanya boleh digunakan secara berterusan selama tiga bulan, diikuti bagi empat bulan pertama, akan terus dicatatkan oleh meter pembaca meter. 


Ambil perhatian bahawa, sebelum membuat semua ciri-ciri baru, pengguna perlu memohon untuk jawatan ini, dan tunggu sebelum meneruskan berkuasa. Dan atas permohonan, anda boleh menyemak status halaman permohonan anda. 


Jika anda tidak dapat menyelesaikan panduan di laman web, anda boleh menghubungi TNB 1300885454 pertanyaan juga boleh pergi ke negara-negara jiran kepada syarikat, ejen menyimpan pertanyaan. 

No comments:

Post a Comment