*

Tuesday 8 November 2016

2017, rakyat Malaysia perbelanjaan perubatan asas-benar percuma!

Rakyat Kebajikan Selangor 2017 item baru! Menteri Besar Selangor Datuk Seri Aziz Mina Li [revolusioner] membentangkan defisit bajet, dan mengumumkan B40 golongan berpendapatan rendah boleh menikmati Penghantaran Kesihatan Asas dan Perkhidmatan Perubatan dari 2017 dan seterusnya, ia dianggarkan Selangor terdapat 100 juta orang mendapat manfaat.

Azmin Ali mengumumkan fiskal memperuntukkan sehingga 125 juta ringgit untuk melaksanakan pelan penjagaan kesihatan [] (Skim Peduli Sihat), menyediakan kumpulan berpendapatan rendah menikmati Penghantaran B40 perkhidmatan perubatan asas, jumlah anggaran 25 juta isi rumah, pendapatan isi rumah kurang daripada 3,000 ringgit 100 juta orang akan mendapat manfaat.
 
Beliau menegaskan bahawa keluarga berpendapatan rendah yang layak, bebas untuk berjumpa dengan doktor di Lembah Klang pada 1000 klinik yang berdaftar, setiap keluarga layak untuk sehingga 500 ringgit setahun dalam perbelanjaan perubatan Penghantaran Penghantaran.
"Mereka yang layak mesti dilahirkan atau menetap di Selangor di Selangor selama lebih daripada 10 tahun, dan oleh undang-undang negeri pejabat, daerah-daerah salji Majlis Bandaraya, Biro Tanah dan klinik daerah atau pendaftaran difailkan, dan keperluan untuk unit yang berkaitan menunjukkan bukti pendapatan keluarga. "

Semua peserta yang layak akan menerima kad penjagaan kesihatan [], mana-mana orang yang memegang ini pengguna kad, termasuk individu, yang isteri dan kanak-kanak berumur 21 tahun, dapat menerima klinik perubatan asas percuma yang dicatat, tertakluk kepada kriteria yang ditetapkan.
Kerajaan Negeri Selangor akan ini [pelan penjagaan kesihatan - oleh perusahaan Selgate untuk menguruskan, menanggung kos perbelanjaan perubatan asas Penghantaran ini.

No comments:

Post a Comment